۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۱۲۵

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۷ مرداد | قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۷ مرداد | قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار
قیمت هر اونس طلا امروز به 1503 دلار رسید که نسبت به روز گذشته 17 دلار افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه 16 مرداد ماه ۹۸ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا

  قیمت هر اونس طلا امروز به 1503 دلار رسید که نسبت به روز گذشته 17 دلار افزایش نشان می دهد.

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل،افزایش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 420 هزار و 800  تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 559 هزار و 300 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 823 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 245 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 4 میلیون و 200 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 260 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 460 هزار تومان و سکه گرمی را 970 هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش 50 تومانی نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش 50 تومانی نسبت به روز قبل، 13 هزار و 350 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 300 تومان است.

5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

نفت وارد کانال 50 دلاری شد

به علت صدمه احتمالی به اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت ناشی از اختلاف تجاری آمریکا و چین که همچون سایه‌ای بر سر بازار است، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 29 سنت کاهش 58.65 دلار فروخته شد و در نزدیکی کمترین رقم 7 ماه گذشته معامله می‌شود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 22 سنت کاهش 53.41 دلار معامله شد.

با توجه اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای چینی اعمال کرد و چین نیز اقداماتی علیه محصولات کشاورزی وارداتی از آمریکا انجام داد، نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داد.

ترامپ پنج شنبه گذشته اعلام کرد که 10 درصد تعرفه بیشتر بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد و می‌تواند این تعرفه‌ها را در صورتی که رئیس جمهور چین سریعا برای توافق اقدام نکند، افزایش دهد.

بانک ای‌ان زد در یادداشتی اعلام کرد: «قیمت نفت همچنان تحت فشار است زیرا سرمایه‌گذاران با تاثیر کسری تجاری دست در گریبان هستند.»

فیچ سولوشن در یادداشتی نوشت: « مهم‌ترین خروجی افزایش اقدامات تعرفه‌ای، افزایش بی‌ثباتی‌های اقتصادی و تجاری است که تاثیر منفی بر بازار فیزیگی نفت و گاز و احساس حاکم بر بازار گذاشته است.»

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 2 آگوست 3.4 میلیون بشکه کاهش یافت که از رقم  پیش‌بینی تحلیلگران برابر با 2.8 میلیون بشکه بیشتر است.

 

«مردم نگران دریافت بنزین نباشند»

امیر وکیل زاده گفت: اگرچه تقاضا داریم، مردم در سراسر کشور به ویژه در چهار کلان شهر تبریز، تهران، کرج و اصفهان از کارت شخصی استفاده کنند، اما باز هم تاکید می‌کنیم مردم نگران نباشند، زیرا اصلا مایل نیستیم در این مرحله کسی وارد جایگاه شود و به دلیل نداشتن کارت سوخت شخصی نتواند سوخت گیری کند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه از 20 مرداد سوخت با کارت شخصی عرضه می‌شود، گفت: با این حال تاکید می‌کنیم در این مرحله مردم نگران دریافت سوخت نباشند و تا زمانی که همه افراد دارای کارت نشده اند کارت جایگاه‌ها فعال خواهد ماند.

وی اضافه کرد: در این مرحله از اجرای طرح خیلی دست و دلبازانه کارت سوخت جایگاه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تا زمانی که مطمئن نشده ایم همه مالکان کارت دارند و مشکلی در این زمینه ندارند، محدودیت‌ها را اعمال نخواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام کرده اند، گفت: این افراد باید همچنان منتظر باشند تا کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال شود، اما برای اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت خود می‌توانند با مراجعه به سایت epolic.ir و وارد کردن شماره پلاک خودرو بارکد پستی کارت سوخت خود را دریافت کنند.

وکیل زاده افزود: بااین حال اگر فردی به این سایت مراجعه کرد و سابقه‌ای ندید نگران نباشد، زیرا ممکن است هنوز کارتش به پست تحویل نشده باشد؛ بنابراین باید صبر کنند تا این فرآیند انجام شود.

وی برای آن دسته از متقاضیانی که ممکن است به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، گفت: برای رفاه حال این هموطنان سرشماره 1101202040 در اختیار قرار گرفته تا این افراد با پیامک کردن کد شناسایی خودرو (vin) به این شماره از آخرین مراحل صدور کارت خود مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره رمز کارت‌های سوخت افزود: از دیروز به مدت یک ماه شرایطی را فراهم کرده ایم که رمز همه کارت‌های موجود به چهار رقم آخر کد ملی فردی که اسمش روی کارت سوخت ثبت شده باز گردد بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به جایگاه سوخت و وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی فردی که کارت به نام اوست آن را فعال کند.

وی گفت: اما اگر افرادی رمز شخصی برای کارت‌های خود تعیین کرده اند و آن رمز را نیز به خاطر دارند می‌توانند همچنان از رمز‌های شخصی خود استفاده کنند.

وکیل زاده در خصوص متقاضیانی که به هر دلیلی تاکنون برای صدور کارت المثنی ثبت نام نکرده اند، افزود: علاوه بر اینکه همچنان امکان مراجعه به دفاتر پلیس + 10 وجود دارد، از چند روز آینده که زمان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد این افراد می‌توانند به سامانه دولت همراه مراجعه و به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری کارت المثنی خود را ثبت نام کنند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات